Tuesday, October 2, 2012

saya resah, saya sunyi, saya kusut, saya jahat...


Ya Allah, kala diri ini di belenggu resah, hanya kepadaMu tempat aku berserah. Aku bukanlah hambaMu yang solehah, banyak khilaf yang telah aku lakukan.

hidupku kini xsebahagia dulu. Aku mohon Ya Allah, moga aku di matikan dalam keadaan beriman kepadaMu.

walau apa pun yang aku luahkan, aku tahu, pasti ada yang tidak senang dengan tulisan ini. tapi percaya lah, aku bukan malaikat yang diperbuat dari cahaya, aku juga bukan Rasulullah yang maksum tiada dosa. aku hanya insan yang suatu ketika pernah melakukan dosa dan cela.

tika aku cuba melupakan semuanya, kenapa tega kau ingatkan semula. datang untuk menghukum sedangkan semuanya telah aku luahkan pada yang Esa dulu kala.

tahniah! kini kau telah ragut apa itu yang dipanggil saudara. tiada lagi mesra dan tawa. yang ada hanya masam muka. tahniah! kau berjaya..

p/s: saat ini hanya panggilan dari Ilahi yang aku pinta. mungkin itu yang boleh buat kamu semua bahagia. I wish I could go to the place where nobody know me.

buat saudaraku yang amat kusayangi,
hanya maaf yang ku pinta untuk,
kecewa yang kamu rasa,
menyesal adanya aku sebahagian darimu,
setiap apa yang berlaku antara kita,
mungkin telah ditetapkan,
aku redha jika tiada lagi layanan mesra dari kalian,
hanya satu pintaku,
apabila datang tika dan saat kamu telah puas menghukumku,
percayalah, itu semua kisah silamku,
maaf untuk kesekian kalinya.
aku syg kamu.




No comments: