Tuesday, December 25, 2012

Bila Dia Tiada

hahaha. tajuk xley blah. Bila Dia Tiada. siapakah? pernahkah dia ada sebenarnya? bila aku hilang orang yang aku syg, aku cuba pujuk hati sendiri. aku cakap, xpe jima, bukannya ko hilang dia, sebenarnya dari mula dia bukan milik ko pon. dia milik Allah. Allah bagi pinjam ja. Bila Allah dah ambik balik, terima la kenyataan. contohnya mcm ni. org bagi ko pinjam baju. so, bila tuan dia dah ambik balik baju tu, ko xleh la rasa kehilangan, sebab, dia bukan milik ko dari mula. dia dipinjamkan saja.

knapa nak sedih2 sorang2? sabaq la. ada yang lagiiiiii baik nanti. percaya la. Allah dah tetapkan dah. masa ja belum sampai. sabaq noh. xrugi pon sabaq. sabaq itu manis.

hehe. jeles bila tgk ada yang berpacaran? buat apa nak jeles? itu jalan hidup dia. itu bahagian dia. bahagian kita? dah ada dah Allah simpan. nanti Allah bagi la.

memang la ingat. tipu la kalau langsung x ingat. dah lama dia ada. bila tiba2 dia tiada, rasa rindu. hehe. rinduuuuu sgt2. sampai satu tahap aku rasa ayaq mata ni meleleh sendiri. bukan aku nak pon. diluar kawalan.  haha. tapi bila ingat2 balik, alahai cengeng betol la.

sekarang yang aku mampu buat, kuatkan hati. tabah. sebab. hati kita mudah rosak. jagalah ia. kita mampu bangkit. kita mampu bahagia. bahagia bukan dgn cinta lelaki saja. bahagia boleh dtg dalam pelbagai cara. :)

aku harap, aku kuat. aku harap aku tabah. doakan ya sapa2 yang sedang membaca. tq sgt2. :)

Sunday, December 23, 2012

DORRIS PONNIAH v LUM SUNG CAKE HOUSE SDN BHD


23/12/2012 1.30 PM

Alhamdulilah. Done for the hearing. that is the end of the Civil Procedure 1 class. we've learned a lot. seriously!

Sir Shahrul Mizan is the best. i admit that sometimes feel like argggghhhhhh there's so many works need to be submit within a short period. pernah rasa macam eh memang aku amek CP je ke sem ni? everyday kne buat keje CP. Within a week confirm akan ade group discussion CP.

BUT at the end baru realised, dari situ kami BELAJAR. n kami TAHU. That is KNOWLEDGE!..
anyway, bile fikir2 balik, ape yang Allah atuq tu elok dah. mula2 rasa stress n xsuka ja ambek CP dgn Sir Mizan sebab tgk group2 lain xlah sebusy budak2 kelas CP with him. tapi bila dah last, baru la rasa, a'ah la, patut la ALLAH letak aku dalam kelas dia supaya aku dapat BELAJAR n dapat ILMU.

Okay, cukup membebel sampai disini. this coming Saturday, 29th/12 da start for final exam. So, kne usaha lebih kalau nak ganjaran yang lebih.


DREAM BIG, WORK HARDER!


 I am sure I will miss this wonderful moment with u guys. Seriously! :-)

 Thanks Allah for this GIFT! :-)

YEAYYYY! Done! Sir Shahrul Mizan Ismail yang sporting di saat2 akhir. hehe. Peace Yoo!

Monday, December 17, 2012

LIFE GOES ON! I LOVE U

hidup oh hidup
knapa la susah sangat eh
ujian je memanjang
tapi aku baru sedar
ujian tu datang tandanya Allah masih care pasal kita
tanda ALLAH xnak kita terus hanyut di buai dunia

tapi sakittttt sangat rasa
huhuhu
walaupon aku yakin Allah ada, tapi sakit tu tetap ada
aku pujuk hati aku sebab aku yakin lepas kesusahan pasti ada kesenangan
tu janji Allah kan
mana mungkin Allah memungkiri janji

sabaq la wahai hati
xlama pun nak hidup di dunia ni
time flies fast
biaq pi la kat dia
tu hidup dia
dia berhak pilih

kalau memang ALLAH cipta dia untuk hang
buat la apa pon,
xlama dia mai jugak

kadang2 aku heran
hidup aku ni untuk cinta manusia semata ka

haishhhhhhhh

hate this feeling

nak jadi kuat
nak jadi tabah
xmau pikiaq dah
nak buang jauh2
huhuhuhu

dah letih sebenarnya

p/s: aku doa kamu bahagia walaupun aku sengsara! haha. ayat orang kuciwa. bercakap macam xdak agama. hoi Jima, Allah dah atuq tu elok dah la.
yang hang nak salahkan takdir ape hal?
sedaq la diri oit. hidup kat dunia ni Allah bagi segala nikmat. tu pun x bersyukur lagi ka. hidup bukan untuk cinta manusia semata. ingat tu!

senyum la dan terus melangkah.
memang susah, memang payah, memang sukar
tapi bukan x boleh kan.
bukannya mustahil !!!! :-)

Monday, December 10, 2012

Riadah

Da lama rasanya kasut sukan itu hanya kaku di rak kasut. hari ini, dengan niat yang tulus ikhlas, hati ini kuat sgt nk bawa kasut sukan itu bersiar2 menjalankan tugas beliau sebagai sepasang kasut sukan.

jom layan gambo je la. xlarat nak mencipta ayat lagi.





















terus badan rasa sihat dan cergas. hehehe..

Friday, December 7, 2012

JoDoH ItU rAhSiA ALLAH:)

I'm just finished watching movie with my rumet, Syam. Istanbul aku datangggggg..

overall, interesting! i'm in love with Beto Kushairi. hehe. he is so gentle. itu baru la lelaki sejati. walaupun pengotor ckt. haha

All in all, what i can conclude is, Allah has its own way to bring our 'jodoh' to us.

Jodoh itu rahsiaNya.

Sabar. sebab sabar itu manis. :-)

Life is a journey!


I do have one simple perspective upon life in short; it's a destined journey, whereby everything is written by God the Almighty. This written route ends when we die and continues in hereafter. The purpose to live is only being the slave of Him; to perform obligation towards Him and not to commit sins as this world is made as the field to plant the seeds, and we all would harvest the result later in hereafter.

In going through life as a whole, we would found variety of obstacles and they may appear simply in the form of positive and negative, in other words, the ups and downs. I define them as the tests from Him just to examine how deep our faith towards Him, how grateful we are, how much we would devote ourselves to Him and to know Him better.

Praised be to Allah who has given us life, showers us with love, filling our life with everything that we never ask for. He made us so perfectly. Despite, as a human being, sometimes, I admit that there are tests that I couldn't really handle, but I do believe that I still have tomorrow, better days and years to come. Allah is always good.  All in all, gain as many as possible the blessings from Him. The time is running out for everyone,and no one knows when the journey ends.

:-) copied~

Saturday, December 1, 2012

Love part 2

Thus, love is a happiness feeling that someone feel toward another person.this feeling is created by Allah s.w.t.
However, if these feeling is not inline or compliance with Allah's n Prophet's guidance,this feeling will going no where, it's fall under a fake feeling which could crash or broken anytime. And there is where the broken heart words come from.
Therefore, pensyariatan marriage come into a picture, because Allah wants to take care of all these feeling.

"dan diantara tanda tanda kekuasaan Allah itu adalah Dia menciptakan kamu pasangan daripada jenismu sendiri untuk dijadikan isteri supaya kamu mendapat ketenangan dan supaya kamu dapat melimpahkan kasih sayang diantara satu sama lain"

(",) senyum..

LOVE

Yesterday, i asked my fren,what is his perspective about love.

He did answered my question.

"for me love is something about feeling. The feeling which come from inside of our heart. More or less i would say, the positive feeling that one individual feels toward another individual.

For example like, the feeling of happy wherenever we can talk or see him/her, the feeling of missing whenever we cannot talk or see him/her, the feeling of symphaty/empathy whereby we are always try to take care of her/him in whatever situation. The feeling of ease everytime we are together, in other word there is a chemistry between each other.

Therefore,i conclude that, in my opinion, when all these elements are together i.e
Happy
Missing
Symphaty
Chemistry

Eventually, it will result into a big feeling which is a Happiness.