Thursday, May 14, 2009

sikit2 cerita tentang aku..

assalamualaikum..ni la perkataan first yang sepatutnya sbg org islam kena ucapkan..hehehe..alim plak..yela aku ni kan bekas bdk skolah agama:) alhamdulillah mak ayah aku da berikan didikan agama yg smpurna utk aku tempuhi hdp yg penuh dgn cabaran ini. dgn berbekalkan nama yg mak ayh bagi iaitu NURAZIMA,aku kini dah bejaya menjejakkan kaki ke universiti islam antarabangsa malaysia dlm bdg undang2..memang dari aku d sekolah menengah kebangsaan agama baling lagi aku da becite2 nak jd peguam syariah..aku xtau knp aku minat dgn bidang undang2..bg aku, manusia akn hidup susah klu xde undang2..dlm erti kata lain tanpa undg2 manusia akn berbalah antara 1 sama lain..yela, lumrah manusia sentiasa ingn menang..klu boleh xnak ada perkataan kalah dlm hdp 2..sbb i2 lah Allah dah tetapkan undg2 sejak kali pertama Dia ciptakan Adam. Allah dah tetapkan Adam x d benarkan menghampiri pokok khuldi apatah lg memakan buahnya..tetapi Adam melanggar undg2 itu sehingga mengakibatkan dy tlh tercampak ke bumi..sebab itu la aku kata undg2 yg plg penting lam hidup manusia ni..aku sentiasa berdoa agar aku dpt menjadi peguam yg menegakkan undg2..insyaalah:) dah byk becakap tntg undg2 dari td kan..smpy lupe nak gtaw tntg diri aku..nama da gtaw td..umur aku time aku create blog ni ialah 20 thn 5 hari..aku baru jer smbut befday aku yg ke20 5 hari lepas..aku lhr pada 10 mei 1989..aku d lhrkan dlm family yg cukup sederhana. ada ayh,mak,abg jack,abg duan n kak ida..hdp aku da ckp lengkap dgn adk bradik aku..time kaseh ya Allah atas kurniaan Mu ini..

1 comment:

Anonymous said...

amin....sejjk perut mak mengndung kn ko..hehehe