Monday, August 23, 2010

zima,meh tolong masak..nak wat bukak posa ni..lau sorang xsempat


telur dadar kesukaan husben nye yg xleh tgl..hehe


tom yam ayam + ayam grg tepung yg sedap


sayur campur udg yg adek baek buat


siakap 3 rasa in the world..sedap giler

antara juadah2


tukang masak + pembantu setia


sirap selasih + cocktail yg lum ltk ais


cucur udang


kerabu mangga@somtam


kak ida: zima,mai tolong aku masak weh..huhu..mbe2 arul nak mai bukak posa kat umah..lau aku sorang xmenang tgn weh..

adek yg baek: tgk la lau xde keje aku p..em, lau ari ahad pagi leh? coz nak p reunion ngan mbe2 ari sabtu

kak ida: okeh,asal ang mai ja..

adek yg baek: bereh:-)

demikian lah dialog antara adek yg baek dgn kakaknya yg dah cuak sebab untuk menjadi is3 yg solehah dia perlu menurut kata husbennya. hehehe

husbennya ingin menjemput kawan2 untuk berbuka d umah baru mereka.

c kakak dah cuak kerana memikirkan mampukah beliau memasak seorang diri untuk jumlah mulut yg banyak.

aku pon sebagai adek yg baek pergi la menolong.

byk sgt2 mknn. siakap 3 rasa,tomyam ayam, kerabu mangga,telur dadar,ayam goreng tepung,cucuq udang,puding laici,kek coklat,cocktail,sirap selaseh dll..

kenyang sgt2 aku kemaren..

mak cakap lau mkn kenyang sgt nti ada org mimpi kita mati..

takut kan dgr??

tp tu x menghalang aku dr makan..heheheh

sgt2 sedap.

kak ida da lulus sebagai is3 solehah akhirnya.

semua kawan2 abg azrul puji ckp sgt2 sedap.

heheheheehehe...

moral of the story:
BERUSAHALAH KAMU MENJADI ISTERI SOLEHAH KERNA PEREMPUAN ITU SGT2 MUDAH UNTUK MASUK SYURGA HANYA DGN MENTAATI SUAMI TP JGN D LUPA PEREMPUAN JUGALAH GOLONGAN YG PLG RAMAI D NERAKA..NAUZUBILLAH

No comments: