Monday, November 26, 2012

Bersyukur itu perlu!

aku dah dapat jawapan pada soalan yang selalu ada dalam fikiran aku selama ni
aku selalu rasa down tiap kali tgk cermin
aku selalu rasa x puas hati bila tengok orang lain ada pakwe yang hensem2
aku selalu jeles bila dengar ada member2 nak kawen dalam masa terdekat

n aku rasa hanya 1 jawapan yang pasti untuk semua yang bermain lam fikiran aku tu.
'BERSYUKUR'

tu la benda yang aku rasa dah lama aku lupa untuk buat
aku lupa nak bersyukur atas nikmat sihat yang Allah bagi
aku selalu merungut badan aku gemuk
aku selalu nak rasa macam mana rasa xda selera makan
benda tu jadi sebab aku lupa nak bersyukur.
lupa nak bersyukur sekurang2nya aku xkena berulang alik ke hospital utk kna inject bagai
Alhamdulillah ya Allah atas nikmat sihat ini

aku juga lupa bersyukur dengan pertemuan yang Allah bagi antara aku dan dia
aku selalu x bersyukur, walau dia kurang dari segi rupa, tapi dia sayang aku apa adanya aku
itu yang sepatutnya aku bersyukur
Alhamdulillah ya Allah untuk pertemuan dan peluang bahagia ini

kahwin.
ni satu lagi benda.
tiap kali dapat kad kawen, mesti aku akan rasa, kan bestnya kalau nama aku yang tertulis dalam kad jemputan tu.
sedangkan aku lupa bersyukur dengan kehidupan aku sekarang
Allah da bagi aku tanggungjawab sebagai seorang student
mungkin belum tiba masa untuk berkahwin
sabarlah. insyaAllah the time will come soon.

so the point here is no matter what happened around u, just thank to Allah as He still bless u with all the nikmah in this world.
He give u the gift of happy family
He choose the best mom and dad in the world
He choose u the lovely siblings ever

so, what do u expect more from Him?
bersyukurlah untuk segalanya yang kamu miliki hari ni kerana esok belum pasti kamu akan milikinya lagi.
Alhamdulillah ala kulli hal Ya Rabb..


:-)

No comments: