Friday, August 24, 2012

Pavlova - first try:-)

aritu saja2 dok google2 makanan kt tenet. pastu ternampak la satu makanan ni. mcm cantek ja. tapi xpenah makan n xpenah dengar pon nama makanan ni. so, berazam la untuk buat. kak ida plak balik. lagi la semangat nk buat.

so semalam p billion cari bahan. senang ja nak makan buat..:-)

bahan2nye ade lah..

telur putih - 4 biji
vanila esen - setengah susu teh
tepung jagung - 1 sudu besar
cuka makan - setengah sudu teh
gula caster - secawan
buah-buahan ( kiwi,strawbery,anggur)
whipping cream..yang ni semalam cari kt billion, xda..so google tgk pengganti whipping cream, jumpe la..tadaaaaa YOGURT. thanx mr.google:)

so,buat la aku sorang2 kul 12 mlm..

dan hasilnyaaaaaaaaaaaaaa........
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




sedap la jugak..walaupon aku derhaka pada resepi sebab xda whipping cream tu. nti la lau jumpe whipping cream, aku try buat lagi. xtaw la raya kali ni rajin nau aku buat2 kek ni..hehe..( ade aura raja sehari ke) hehehehe...tettttt!!!!

nak full resepi, google la ye..aku malas nk menulis:-)


No comments: